Володимир Прядко
8 мільйонів доларів для Східної Польщі 04.08.2010 послухати 5,07 MBНова інтернетна сторінка www.pieknywschod.pl заохочує відвідувати і відкривати для себе 5-ть воєводств: Вармінсько-Мазурське, Підляське, Люблінське, Підкарпатське та Сьвєнтокшиське.
Бюджет проекту складає майже 8 мільйонів доларів (з 2010 по 2012 роки). Дотація надана з Європейського Фонду Регіонального Розвитку  в рамках Дії V. 1 Операційної Програми Розвитку Східної Польщі 2007-2013-го років.
Причому кампанія «Гарний Схід» має за адресатів не лише польських, а й німецьких та українських туристів.

Про деталі проекту говорить заступник голови Польської Туристичної Організації (POT) Ельжбєта Вонсовіч-Заборек:
Ельжбєта Вонсовіч-Заборек: Інакше виглядає Вармінсько-Мазурське, інакше Підляське, Люблінське, Підкарпатське і Сьвєнтокшиське воєводства, до кожного з цих воєводств їздять інші групи туристів. Наприклад, перше питання до нас з Вармінсько-Мазурського воєводства було таким: а чому не фіни ? Та тому, що вони не їздять на Прикарпаття, як українці, а ми промуємо усі 5-ть воєводств. Тому добірка груп-адресатів також не була для нас легкою. Пізніше тяжко було б все це звести до купи.

А якщо йдеться про український і німецький ринки?
Ельжбєта Вонсовіч-Заборек:
Ми плануємо розпочати інтенсивнішу діяльність на цих ринках через Інтернет і аутдори. Причому, ми не будемо встановлювати зовнішню рекламу десь в Україні чи у Німеччині.
Це буде рекламна кампанія у Польщі, поблизу кордонів. Коли німці будуть переїжджати через кордон, вони отримуватимуть інформацію про те, що можна поїхати трішки далі. Щоб вони не лише залишалися у Західно-Поморському чи у Любуському воєводствах, а щоб вони дійсно замість Любуського, відвідали й Люблінське воєводство.
А що стосується України, то ситуація виглядатиме подібно. Крім цього, ми ще прагнемо продовжити вже існуючий рух з Підкарпаття, з Люблінщини на Вармію і Мазури і до Сьвєнтокшиського воєводства.
Такі головні акценти. Інтернетна кампанія передбачає відтинки інтернетного серіалу в українській та німецькій версії і додатково оті білборди понад автошляхами, про які я вже сказала.

Скільки туристів в масштабі країни приймають оці 5-ть Східних воєводств ?
Ельжбєта Вонсовіч-Заборек: Ні, усіх разом я підрахувати не можу, бо зовсім інакше виглядає туризм на Вармії і Мазурах і наприклад, на Підкарпатті. Там, на Півночі, ми маємо дуже багато туристів з-за кордону, а Люблінщина, Підляшшя чи Сьвєнтокшиське воєводства, – це здебільшого внутрішні туристи, тобто поляки. Плюс отой малий прикордонний рух, його не завжди враховують у статистиці.

А скільки українців приїжджає до Польщі ?
Ельжбєта Вонсовіч-Заборек: Ми тут маємо проблему, бо після впровадження Шенгенської Зони, було застосовано візові загострення і туристична галузь постійно з цим бореться. Ми звертаємося до Міністерства Закордонних справ, щоб ці проблеми якось полагодити і туристичний рух поступово оживає. Але, нам ще далеко до того рівня, який існував до входження Польщі у Шенген. Я думаю, що коли ми впораємося з візовою проблемою, то туристичний рух, хоча б отой, прикордонний, набере обертів. А крім цього, я маю надію, що 2012 року так воно й станеться, – кожний матиме можливість без перешкод перетинати кордон, якщо людина цього захоче, то легко зможе приїхати на Євро-2012.
Звідси й пояснення початку кампанії на український ринок, – лише з березня наступного року. Це фактично підготування туристичного руху під  Євро.
Отже, ми спершу вчимо поляків про те, що ці 5-ть східних воєводств, – чудові регіони, що треба їх хвалити, пишатися тим, що ми маємо. А потім вже подумаємо про закордонних гостей.

Хто Ваш партнер в Україні ?
Ельжбєта Вонсовіч-Заборек: Ми в Україні маємо Представництво польської туристичної організації у Києві, його працівники чудово знають український ринок і фактично це вони допомагали нам у дослідженнях. І коли вже ми будемо конкретно займатися українським ринком, то радитимемося з ними.

Тобто, можна стверджувати, що Євро-2012 також відіграло певну роль у Вашому зацікавленні українським туристом ?
Ельжбєта Вонсовіч-Заборек: Напевно великою мірою ми хочемо переконати український ринок, щоб туристи з’явилися тут. Але, ми спершу збираємося переконати поляків до Східної Польщі.
А Євро-2012 надало ритм нашій кампанії. Євро показало, що той 2012-й рік повинен бути закінчений кульмінацією ще до Чемпіонату Європи з футболу. Мабуть, що тоді й на наших інтернетних сторінках будуть з’являтися специфічні повідомлення, якими може бути зацікавлений турист, що їхатиме з уболівальниками. Але, саме Євро-2012 не було причиною початку нашої кампанії.

І це перша така солідна туристична кампанія в Польщі ?
Ельжбєта Вонсовіч-Заборек: Це перша кампанія такого масштабу, що промує Польщу. Перш за все,  вона для поляків… Ми звичайно ж, проводимо великі кампанії на закордонних ринках зокрема й в рамках інших євросоюзних проектів. Але ця кампанія фінансується з Операційної Програми Розвитку Східної Польщі і для цих 5-ти воєводств, – це найбільша туристична промоційна кампанія.

А тепер вияснемо, що це за рекламні голоси – а це була черепаха, що так прославляє Східну Польщу, тим більше що вона згодом говоритиме й українською.
Один із реалізаторів кампанії “Гарний Схід”, креативний директор фірми Bimers Марек Бімер:
Марек Бімер:
Будуть симпатичні тваринки, які живуть у цьому регіоні і вони мають бути таким теплим елементом, мають бути такими  безконфліктними послами цього регіону. Щоправда, комара не буде, ми мали для нього дуже смішні тексти, але на жаль люди не люблять комарів і не хочуть їх. А курка чи корова… Люди більше хочуть бачити екзотичних тварин з лісу.
Мабуть в нашій кампанії,  все ж таки буде бобер, лось, лань, дикий кабан…

І насамкінець – чому закордонний акцент у промоційній кампаії “Гарний Схід”, вирішено зробити на німцьких та українських туристах ?

Потенціал обраних ринків дуже високий. Витрати жителів Німеччини на закордонні подорожі належать до найвищих у світі, а витрати жителів України, – найвищі серед країн-сусідів Польщі.
Наступними роками можна сподіватися зростання витрат туристів з України. Це станеться в результаті зміни структури відвідин Польщі, і особливо кількості осіб, які відвідують Польщу з туристичною метою.

Наприклад, за статистикою витрати українця у Польщі у 1997 року під час одноденних відвідин, складали 36 доларів. А у 2008-му – вже аж 395 доларів, це майже у три рази більше, ніж витрачає німецький турист одного дня. Серед тих, хто найчисельніше відвідує Східні воєводства Польщі, на першому місці – німці, потім, – українці, далі: ізраїльці, росіяни, естонці, литовці, французи, білоруси, британці і так далі.

http://www.pieknywschod.pl/

http://www.pot.gov.pl/


Advertisements